Kurumsal Kimlik

Kurumsal Kimlik

Kurumsal Kimlikte Logonun Önemi Nedir,

Nelere Dikkat Etmeli?

Logonun Önemi;

Bir girişimde bulunuyorsanız, fikriniz kadar markanız da önemlidir. Bir markayı temsil eden en önemli şey kurumsal kimliğidir. Temelinde ise logodur.
Size ait bir renginiz, size ait bir tarzınız, size ait bir fontunuz (yazı karakteri) olmalı. Bunu da sağlayabilmenin en basit ve temel yolu çoğunluğun yaptığı gibi olmaktan öteye geçip sade, düz ve anlaşılır olmaktır.

    Bu yazımızda iyi bir logonun sizi nasıl temsil etmesi gerektiğinden bahsedeceğiz. Okurken de bugüne kadar onlarca müşterimize, birbirinden güzel logolar tasarlamış ve teslim etmiş olduğumuzu unutmayın lütfen. Referanslarımızın bir kısmına sayfamızdan ulaşabilirsiniz. Biz işimizi severek ve sizin fikirlerinizi önemseyip göz ardı etmeden yaptığımız için her iki tarafın da mutlu olduğu mükemmel sonuçlar elde etmiş oluyoruz. Bu da yaptığımız her çalışmada farklı bir şeyler öğretip, tecrübemizi katlayarak artırdı.


1- Logonuz Anlaşılır Olmalı
Logonuza bakanların hemen ne iş yaptığınızı anlamalarını beklemeyin. Bu düşünce sadece logonuzu anlaşılır olmaktan uzaklaştırmaya sebep olacağı gibi sizi temsil etmekten ziyade herkesleştirecektir.
Logonuz her zaman ne iş yaptığınızı anlatmaz fakat markanızı temsil eder. Bilinirliğinizin zihinlerdeki yansımasını sağlar. Kalabalık bir logo sadece kafa karışıklığına yol açar. Bir anlık mesajınızı verebilir ancak oluşturmak istediğiniz algıyı kaliteli etkiyi ve kalıcı olmayı başaramazsınız.
İyi bir logoda tek bir simge ve maksimum (istisnalar olabilir) 3 renk yeterlidir. Misalen, facebookun f harfi, twitterın kuşu onların ne iş yaptıklarını her dilde anlatmakta yetersiz olabilir fakat bugün nerede bu ikonları görürseniz aklınıza bu markalar gelir. Sade olmak iyidir.


2- Düz ve Etkin Renkler
İnovasyon dediğimizde ilk akla gelen teknolojik aletler ve uzay zaman düzleminde gerçekleşmesi hepimizin hayallerini süsleyen zaman makinesini keşfetmek olabilir.  Gerçekte ise durum biraz farklı.. Markanız için en doğrusu, sektörünüzde başka bir markanın kullanmadığı ve bakıldığında yaptığınız işi anımsatacak bir rengin, size özel bir tonu seçilir. Bu sizi bir adım öne taşır. Kullanacağınız renk sizin sonraki süreçlerde kurumsal renginizi oluşturur. Bunları göz önünde bulundurarak doğru renk tercihini yaparız. Aklınızda mavi renk varsa onun en sık kullanılan halini değil, size özel bir tonunu tercih ederiz.


3- Kullanacağınız Alan önemlidir.
Logonuzu kullanacağınız alan tasarım için önemli mihenk taşlarından birisidir. Misal, çok sevdiğiniz kırmızı arabanın üzerinde uyum sağlar düşüncesiyle istediğiniz beyaz bir logo daha sonra kullanmanız gereken başka yerlerde size zorluk çıkarabilir. Ya da bunun tam tersini düşünün. Eğer ürünlerinizin üzerinde yer alacaksa ya da paketlerinizde etiket olacaksa bunların hepsi dikkate alınarak farklı yüzeyler için çok kapsamlı bir çalışma yaparız.


4- Altın oran ve bütünlük
Altın oran, eski Mısırlılar ve Yunanlar tarafından keşfedilmiş olup matematik ve geometrik bir bütünün parçaları arasında gözlemlenen, uyum açısından en etkin boyutları verdiği düşünülen mimaride ve sanatta sıklıkla karşılaştığımız sayısal bir oran bağıntısıdır. Sizin için tasarlayacağımız yenilikçi logomuzda kullanacağımız ikon da (logotype) marka isminizin başında, üstünde ya da direk olarak içinde olabilir. Önemli olan birbirine olan oranı ve uyumlarıdır. Mesela yazının başında bulunan bir ikon yazıdan daha büyük ya da daha küçük ve orantısız ise rahatsız edici bir görüntü oluşturur. Bu oransal denklem iyi ayarlandığında o iyi bir Logo olmaya başlamıştır artık.


5- Font (yazı karakteri) Seçimi
Logomuz için gerekli olan okunaklı ve karakteristik en doğru fontu tercih ederiz. Sektörünüze ve ambleminize göre ince ya da kalın font tercih edilebilir, fakat bu orantıyı iyi ayarlayıp koruruz. Tam da olması gerektiği gibi..


6- Markanız Tarzınız
Markanızda a,b,c,d,g,o,ö,p gibi oval harfler ağırlıkta ise logonuzun genel hatlarını oval olarak tercih ederiz. Eğer f,ı,k,n,w,v,y,z gibi keskin harfler çoğunluktaysa keskin hatlara sahip bir logo tasarlarız. Tabi bu durumda tercih edilen font da bu yönde şekillenecektir. Çünkü bu fontlar bütünün tamamlayıcı unsurudur.


7- Hem Zevkinize Göre, Hem Sektör ve Hedef Kitlenize Yönelik Çalışma
Unutmayın! En önemli soru, bu logolu markayı gördüğünüzde siz alır mıydınız? Misalen, kendi istediğiniz tarzda değil, sektörünüzün ve hedef kitlenizin alışkanlıkları yönünde bir tasarım sunuldu fakat siz bunun hayalinize uymadığını gerekçe gösterip kabul etmediniz. Hummalı bir çalışma ile tam da sizin istediğiniz Logo ortaya konduğunda sektörünüzle ve hedef kitlenizle uyum sağlamadığını gördünüz. Şaşırmanıza gerek yok! O logo sizi değil onları ikna etmeli. Yani hedef kitleyi..
Size ait bir renginiz, size ait bir tarzınız, size ait bir fontunuz (yazı karakteri) olmalı. Bunu da sağlayabilmenin en basit ve temel yolu çoğunluğun yaptığı gibi olmaktan öteye geçip sade, düz ve anlaşılır olmaktır.

Paylaş :

Yeni Yorum yaz

 Yorumunuz başarıyla gönderildi. Teşekkür ederim!   Yenile
Hata: Lütfen tekrar deneyin